maandag 13 april 2009

Onze Katten, Mijn Supermodellen...


Mja, ik noem ze dan wel supermodellen.
Maar ik had ze ook net zo goed superslachtoffers kunnen noemen. Want elke keer, als ik wat nieuws voor de camera heb gekocht of iets heb gelezen op het internet of in een boek, dan zijn zij de eerste waar ik het op uitprobeer...
Eerst vonden ze dat nog niet zo heel erg. Maar de laatste tijd valt het me op, dat ze ineens verdwenen zijn als ik weer eens naar de kast toe loop, waar de cameratas staat...







Maar goed... Omdat ze dus mijn supermodellen cq superslachtoffers zijn en ze dus hier wel vaker zullen verschijnen, lijkt het me dus leuk om ze dan ook even voor te stellen...



Queeny

Dit is Queeny.
Queeny is een ietwat deftige en eigenwijze damespoes met stiekem wat jongensachtige trekjes. Ze is geboren begin 2004 en woont bij ons sinds de zomer van dat jaar.

Ze houdt wel van een knuffelpartij, maar alleen als het haar uitkomt en dat is dus meestal als het even niet uitkomt.

Haar favoriete eten zijn brokjes en voer, waar groente bij zit. Ze is geen moeilijke eter, maar wel een beetje "wat de boer niet kent, dat eet hij niet"-typje.







Haar favoriete slaapplaatsje is midden op tafel(salontafel of eettafel, maakt niet uit) en op balkon is dat het lage gedeelte van de schutting. Maar als ze even de kans krijgt, is ze ook op bed te vinden.


Waar ze absoluut niet tegen kan, zijn duiven op het balkon. En dan al helemaal niet, als zij zelf net binnen zit!
Als ze zelf op het balkon rond zwerft, dan mag het nog net. Maar als zij zelf niet op balkon mag, mag niemand dat!


Ze kan heel erg goed met Sambal opschieten.
In het begin, toen Sambal hier net was, moest ze wel even wennen. Maar dat heeft maar zo'n dag of drie geduurt en toen begon ze een beetje een moedertje te worden voor Sambal. En nu zijn ze dikke maatjes...










Sambal


Dit is Sambal.
Op deze foto was Sambal net 7 weken, maar nu is hij een grote rooie beetje sullige en sukkelige nogsteedsgeenjeweetwel- kater.


Een grotere knuffelkont als hij ken ik eigenlijk niet!!! Gelukkig is het nu wat minder, maar er was een tijd dat ik nergens kon gaan zitten zonder dat Sambal bovenop me sprong om te knuffelen en te kroelen.


Sambal lust alles! Waar Queeny eerst rustig aan snuffelt en proeft, daar duikt Sambal met volle overgave op. Maakt trouwens niet uit, of het uit een pak komt of uit blik. Of dat het nog gewoon rond loopt of zo. Als hij denkt, dat het eetbaar is, dan uhmmm zal het misschien zo zijn volgens hem...




Sambal heeft geen favoriete slaapplaats.
Hij slaapt gewoon overal, waar die maar neerploft. Wat ie dan weer wel heeft is, dat ie dan soms op zo'n ongemakkelijke plaats gaat liggen slapen en dat ie er dan vanaf valt of glijdt. Soms loopt ie dan helemaal verbouwereerd weg, maar soms gaat ie dan gewoon door met waar ie mee bezig was: slapen.


Sambal kan ook een vreselijke plaaggeest zijn.
En Queeny is dan vaak het slachtoffer! Dan ligt ze bijv.
te slapen en meneer heeft dan zin, om te spelen en dan blijft ie net zolang door klieren dat Queeny achter hem aan komt. Mja, en dan heeft ie toch zijn zin maar weer!









Nou, dit zijn dus onze poezels en mijn 2 supermodellen!

Groetjes,
Karin

0 reacties:

Een reactie posten